Turystyczny portal internetowy

Tworzenie portalu turystycznego – rodzaje i sposoby budowy

Tworzenie portali turystycznych, które odpowiednio eksponują atuty oferty firm działających w branży turystycznej, usprawniają rezerwację wakacji i zarezerwowanie noclegu i dających możliwość integracji z różnymi systemami płatności to zadanie dla specjalistów. Multum możliwości, jakie daje dzisiejsza technologia, wyraża się najczęściej poprzez umożliwienie łatwego wyrażających się w połączeniu ich z mediami społecznościowymi czy wreszcie dają możliwość zapisania się na newsletter powoduje, że prawdziwie odnajdują się w tym tylko fachowcy.

Uniwersalność, jaką zapewnia dziś technologia, pozwala na wykonanie portalu turystycznego obsługującego zarówno klientów udających się na wypoczynek, jak i tych, którzy zmuszeni są często podróżować służbowo. Wszechstronność tych systemów pozwala również na wykorzystanie ich w przypadku różnych typów działalności, z jakimi mamy do czynienia w branży podróżniczej.

Budowa portalu internetowego dla branży turystycznej

Trzeba zauważyć, że budowa portalu turystycznego to zadanie wymagające od projektantów kilku rzeczy. Przede wszystkim jednak umiejętnego połączenia atrakcyjnego wyglądu, mającego wywołać u użytkowników pragnienie wybrania się w dane miejsce, z zagwarantowaniem jego jak największej funkcjonalności.

Odpowiednie ukazanie zalet konkretnego miejsca docelowego, na tworzonym dla podróżników portalu, stanowi ważny krok w kierunku pozyskania klientów na oferowane wczasy i wakacje. Wyobraź sobie sytuację, w której wchodzisz na taki portal i Twoim oczom ukazuje się kompletne pomieszanie z poplątaniem. Chaos przestrzenny miesza się z niedopasowanymi elementami, znalezienie tego co Cię interesuje jest niemożliwe, bo nawigacja prowadzi na podstrony które nic Ci nie mówią. Przecież pierwsze co być zrobił, to zamknął okienko takiej takiego portalu i nigdy na niego nie wrócił…

Dlatego wybierając firmę, która wykona zlecenie, trzeba mieć na uwadze wiele aspektów. Najważniejszym jest bodaj posiadane doświadczenie w realizacji tak dużych projektów. Ze względu na istnienie dużej konkurencji w tym biznesie tworzenie turystycznego portalu www musi uwzględniać także czynniki mające wpływ na wyróżnienie się firmy z grona innych, oferujących takie same usługi. Dlatego też rozważając to, co mają do zaproponowania twórcy takich systemów, należy zastanowić się nad tym, czy twórcy oferują niepospolity, a zarazem wyjątkowy projekt graficzny. Oparcie go na specjalnie wykonanych, przemyślanych elementach, które jednak odwołują się do profilu przedsiębiorstwa powoduje, że zyskuje on ogromną wartość.

Rodzaje portali turystycznych

W Internecie roi się dzisiaj od przeróżnych portali, których profil działalności jest mniej lub bardziej związany z podróżowaniem. W zależności od zadań, jakie mają pełnić, ich projektanci dostosowują je do potrzeb, korzystając z różnych profesjonalnych narzędzi.

Portale z których korzystają firmy z branży turystycznej, podobnie jak w przypadku innych rodzajów działalności stanowią platformę oferującą dostęp do szczególnych usług i treści, dostępnych dla zalogowanych użytkowników. Przypatrując się możliwościom, jakie daje wykonanie portalu turystycznego zwrócić można uwagę na takie ich rodzaje jak:

  • portale prezentujące oferty turystyczne
  • portale z rezerwacjami turystycznymi (bazą turystyczną)
  • serwisy z ogłoszeniami – np. noclegowymi, wspólnych przejazdów itp
  • turystyczne portale informacyjne
  • portale wypożyczalnie sprzętu
  • portale do zarządzania obiektami

Ponadto portale internetowe są technologia, która zapewnia lepsze komunikowanie się na linii klient – przedsiębiorstwo, jednocześnie gwarantując dostęp do scentralizowanych informacji, w tym firmowej dokumentacji.

W tworzenie portalu dla turystów zainwestować mogą nie tylko biura podróży, ale także krajowe, lokalne i regionalne oddziały informacji turystycznych. Ponadto systemy umożliwiają także zarządzanie obiektami dziedzictwa kulturowego, jakimi bez wątpienia są różnego typu zabytki, takie jak pałace, zamki czy obiekty poprzemysłowe.

Jak przebiega budowa portali turystycznych?

Zastanawiając się nad tym, jak powinna przebiegać budowa portalu www dla branży turystycznej należy zwrócić uwagę na dobre skomponowanie elementów pozwalających uczynić z niego system, który jest dokładnie dostosowany do potrzeb jego użytkowników. Ta wersja technologii może przecież służyć różnym celom. Najczęściej służy promowaniu konkretnych destynacji, sprzedaży wycieczek i dostarczaniu wyczerpujących informacji o danym kierunku podróży.

W zależności od tego, jaki profil reprezentują klienci, konieczne jest dostosowanie portalu do tego, by to jego użytkownicy czuli się na nim najlepiej. Tym samym z rozmysłem zaplanować należy wszelkich elementy nawigacyjne. Cechować się powinny  przejrzystością, pozwolą poprowadzić wizytę potencjalnego klienta w taki sposób, by wybrał on naszą ofertę. Dodatkowo bezwzględnie należy zaplanować odpowiednie umiejscowienie haseł nawołujących do działania. W tym przypadku powinny zawierać takie słowa jak: zarezerwuj, wybierz itp.

Portale internetowe dla branży turystycznej tworzone powinny być z wykorzystaniem wysokiej jakości zdjęć, grafik i filmów. Pozwalają one na wyeksponowanie wszystkich zalet danego miejsca. Wykorzystanie oryginalnych elementów przekłada się na przyciągnięcie uwagi ze strony Internautów i mocniejsze zaangażowanie ich w proces poznania oferty agencji oferującej wycieczki czy biura podróży.

Większość ludzi poszukuje produktów turystycznych online, w związku z czym tworzenie portalu turystycznego może znacząco wpłynąć na obroty biur podróży i agencji turystycznych.

Ponieważ wielką rolę, w tym, w jaki sposób przebiegać będzie tworzenie turystycznego portalu internetowego, ma zastosowanie typowych elementów mających związek z podróżami, należy wcześniej zaplanować to, które z nich sprawdzą się najlepiej w danym przypadku. Klasycznym atrybutem jasno kojarzonym z turystyką są choćby interaktywne mapy,. Warto by w trakcie przeglądania pozwalały  rozwinąć dodatkowe pola z interesującymi informacjami na temat konkretnego miejsca lub zabytku. Warto też postawić na prezentacje, wzbogacające doświadczenia Internautów, zwiększające skuteczność portalu.

Bezsprzecznie odmiana takiej technologii powinna być wykorzystana do stworzenia jasnego, a przy tym przekonującego komunikatu. Dlatego maksymalizując efekt ukazania propozycji firmy warto tworzyć angażujące treści. Bazować one powinny na odpowiednich tekstach u np.  interaktywnych mapach, pozwalających przyjrzeć się dokładniej konkretnym lokalizacjom.

Techniczne aspekty portalu tworzenia portalu turystycznego

Każdy portal internetowy powinien spełniać pewne warunki, dające użytkownikom okazję do jak największego poruszania się po nim i korzystania z łatwością z jego funkcji. Dlatego też tworzenie portalu www dla branży turystycznej musi uwzględniać pełne jego dopasowanie do coraz bardziej wygórowanych zasad User Experience.

Można wręcz uznać, że popularny UX stał się kluczowym czynnikiem w kontekście zwrotu z inwestycji w profesjonalny portal. Rzucając się w wir pracy, projektanci serwisu podróżniczego muszą pamiętać o tym, by precyzyjnie okresie i przypisać rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie. Wszelki zastosowane przyciski powinny znajdywać się w miejscach, w których na co dzień szukają ich użytkownicy. Dotyczy to w różnym stopniu struktury menu, jak i innych ważnych z punktu widzenia poruszania się po stronie elementów. W obiegowej opinii tylko szybka strona jest stanie zagwarantować najlepsze doświadczenia użytkownikom. Zbudowanie portalu turystycznego powinno więc zapewniać płynność jego działania.

Wnikając w szczegóły, portal tego typu wymaga zaplanowania wyglądu strony głównej oraz podstron, ukazujących miejsca, w które firma organizuje wycieczki. Zamieszczenia na nich przydatnych informacji, w czytelnym układzie pozwala na poinformowanie potencjalnych klientów o szczegółach zakwaterowania. Informacje mogą dotyczyć też panujących warunkach pogodowych i ciekawostek o docelowym kierunku.

W tworzenie portalu internetowego dla branży turystycznej zaangażowanych jest zazwyczaj wielu specjalistów. Zajmują się projektowaniem graficznym, kodowaniem i SEO. Ważne jest też wsparcie osób posiadających wiedzę marketingową.

Stworzenie portalu turystycznego, podobnie jak i innych aplikacji tej maści powinien cechować się pełnym dostosowaniem projektu do urządzeń mobilnych. Responsywna strona, zoptymalizowana pod wyświetlania na smartfonach i tabletach ułatwia planowanie wakacyjnego wypadu. W tym kontekście istotny jest także zadbanie o szybki czas ładowania witryny, pozwalający zwiększyć komfort jej przeglądania i zapobiec obniżeniu współczynnika odrzuceń.

To jednak nie wszystkie kryteria, jakie mają wpływ na przygotowanie portalu turystycznego. Oparcie go na języku programowania PHP pozwala zastosować unikalne dla każdego portalu funkcje, z jednoczesnym zabezpieczeniem portalu przez możliwością ingerencji z zewnątrz.

Warto także wiedzieć o tym, że każda instytucja publiczna, która posiada swój serwis internetowy, musi pamiętać o tym, że aktualnie przepis nakładają na nią konieczność dostosowania go do wszystkich użytkowników. W efekcie wszystkie instytucje publiczne także te z branży turystycznych muszą spełnić wymagania WCAG. Pod tym enigmatycznym skrótem kryje się konieczność budowy portalu internetowego dla branży turystycznej w taki sposób, by z przekazywane na stronie wiadomości mogły odebrać osoby z rozmaitymi ograniczeniami. Dotyczy to tak osób niedowidzących, jak i mającymi problem z poruszaniem rękami.

Tworzenie portali turystycznych z ofertami noclegów i wczasów

Jednymi z najczęściej odwiedzanych stron przez turystów są dziś te prezentujące pełny wachlarz dostępnych miejsc noclegowych w różnych lokalizacjach. Stworzenie portalu turystycznego z bazą miejsc, w których można spędzić noc w komfortowych warunkach, wymaga jednak sporo pracy. Zaplanowanie odpowiedniej bazy hoteli, hosteli, pensjonatów czy też gospodarstw agroturystycznych, wymaga wykorzystania pełni potencjału serwisu, opartego na technologii API, czyli systemach pozwalających na połączenie z dziesiątkami tysięcy firm.

Najczęściej zbudowanie portalu turystycznego związane jest z koniecznością zaoferowania klientom spersonalizowanych danych umożliwiających zarządzanie swoim kontem oraz śledzenia statusu zamówienia usługi wraz z dostępem do płatności za nią, z wykorzystaniem różnych sposobów regulowania należności.

Szczególną formę przyjmuje tworzenie portali www dla branży turystycznej, której przedstawiciele oferują możliwość wykupienia wczasów. Wówczas trzeba się bowiem skoncentrować także na wdrożeniu odpowiedniego systemu rezerwacyjnego. Koniecznie jest zintegrowanie go w taki sposób, by klienci mieli możliwość wyboru odpowiednich opcji. W tym aspekcie portal należy tak stworzyć, by użytkownicy zaopatrzeni byli w jasne instrukcje i mieli możliwość zapewnione potwierdzenia dokonanych wyborów.

Biorąc pod uwagę powyższe aspekty wyraźnie widać, że tego rodzaju serwis internetowy idealnie sprawdza się w razie konieczności stworzenia systemu zapewniającego dokonanie rezerwacji noclegów w hotelach. Czerpiąc z zasobów, jakie daje podpiąć do niego można także oprogramowanie pozwalające na wystawianie i pobieranie faktur.

Budowa rezerwacyjnych portali turystycznych

Projektując portal dla chcących wykupić przelot liniami lotniczymi, trzeba się skoncentrować także na wdrożeniu odpowiedniego systemu rezerwacyjnego. Koniecznie jest zintegrowanie go w taki sposób, by klienci miel możliwość wyboru odpowiednich opcji. W tym aspekcie portal należy tak stworzyć, by użytkownicy zaopatrzeni byli w jasne instrukcje i mieli możliwość potwierdzenia dokonanych wyborów i ogólnym rozrachunku rezerwacji lotu w prosty sposób.

tworzenie portalu www dla branży turystycznej, oferującego rezerwację przejazdów autokarowych zainwestować mogą także przewoźnicy obsługujący tak krajowe, jak i zagraniczne trasy. Aplikacje tego typu prócz możliwości rejestracji biletów na przejazd w określonych terminach, najczęściej w dwie strony, pozwalają śledzić położenie danego pojazdu. Dodatkowo częstokroć ułatwiają zarządzanie rezerwacją, dając na przykład możliwość wyboru konkretnego miejsca w busie.

Turystyczny portal z informacjami

Turystyczny portal informacyjny może przyjąć dwojaką. Z jednej strony jego wydawcą może być instytucja publiczna publikująca na nim różne widomości, a drugiej zaś firma, komercyjnie prowadząca taką stronę.

Serwis tego typu stanowić może między innymi potężną bazę zasobów, przez co tworzenie portalu turystycznego może pozwolić na łatwą publikację wszelkiego rodzaju specjalistycznych danych. W zależności od tego, jak wielka jest grupa ich odbiorców i jakie potrzeby oni mają taka strona internetowa może oferować dostęp do:

    • planów i rozmaitych sprawozdań
    • analizy i specjalistycznych badań
    • forum, na którym można wymieniać informacji i podglądy

 Ponadto może służyć do zamieszczania zapytań ofertowych oraz tworzenia zestawień dotyczących organizowanych przetargów i zamówień publicznych.

W drugim przypadku projektem zawiaduje prywatny właściciel. Wówczas najczęściej taki własny portal turystyczny, na którym serwowane są newsy dotyczące wydarzeń z interesujących zakątków świata i publikowane są artykuły przybliżające ich charakterystykę, otrzymuje formę pozwalającą na jak najlepsze wykorzystanie jego przestrzeni do oferowania wartościowej treści, budowy zasięgu i tym samym zarabiania pieniędzy.

Budowa portalu turystycznego, na którym publikowane będą wiadomości, ma za zadanie przede wszystkim zapewnić dostarczenie specjalistycznych wiadomości w atrakcyjny sposób odwiedzającym go użytkownikom. Nowoczesne systemy oferujące możliwość zapoznania się z ciekawym contentem na temat ciekawych miejsc i podróżowania oparte są na atrakcyjnie wyglądających projektach graficznych. Dodatkowo dzięki stworzeniu możliwości dodawania na nich multimediów pozwalają na polepszenie odbioru treści, czyniąc ją lepiej przyswajalną.

Cechą szczególną odróżniającą tworzenie portalu podróżniczego od założenia zwykłego bloga jest bez wątpienia to, że w pierwszym przypadku, dzięki możliwości stworzenia konta użytkownicy mogą stać się współtwórcami takiego serwisu.

Portale rezerwacji obozów wakacyjnych dla młodzieży

Tego rodzaju portal otwiera przed firmami także inne perspektywy. Atrybuty, jakich można mu nadać, pozwalają na tworzenie portalu internetowego dla branży turystycznej umożliwiający zarządzanie użytkownikami, którzy zajmują się organizacją obozów wakacyjnych dla młodzieży. Narzędzie zawierające oferty rozmaitych obozów, organizowanych w różnych częściach świata, nie tylko na terenie Polski tworzy w tym wypadku ogromne wsparcie dla biznesu.

Tworzenie portalu podróżnego w tym wydaniu pozwala na dogodne zarezerwowanie pobytu na wybranym obozie.  Jednocześnie zapewnia możliwość wyboru spośród dostępnych terminów, cechujących się dodatkowo różną długością pobytu.

Tworzenie portalu internetowego dla branży turystycznej pozwala na wygodne zarządzanie organizacją wszelkich obozów wakacyjnych

Z uwagi na to, że turnusy mogą się przecież nakładać na siebie, przygotowanie portalu turystycznego jest najlepszym sposobem na zarządzanie dostępnością pokojów. Podobnie jest z kwestiami związanymi z zapewnieniem wyżywienia, w tym wyborem menu, z uwzględnieniem konkretnego rodzaju diety. Serwis taki świetnie sprawdza się w kontekście zarządzania harmonogramem przejazdów autokarowych z uczestnikami rozmaitych obozów wakacyjnych. Wreszcie pozwala administrować wszelkimi atrakcjami, jakie przewidzieli ich organizatorzy, jak gry terenowe, dodatkowe wycieczki i wypady do parków wodnych.

Systemy dla wypożyczalni sprzętu turystycznego

Firma świadcząca usługę, jaką jest tworzenie portalu dla podróżników chcących skorzystać z wariantu aktywnego wypoczynku, pozwala zaplanować i skonfigurować cały system, w taki sposób, że z łatwością będą oni mogli wypożyczyć potrzebny sprzęt.

Portale dla firm zajmujących się udostępnieniem sprzętu osobom, które nie odczuwają potrzeby posiadania go na własność, są często spotykanym narzędziem. Za jego pośrednictwem skorzystać można z różnorodnych i przydatnych przedmiotów takich jak:

  • sprzęt biwakowy i kempingowy
  • bagażniki turystyczne i boxy dachowe
  • sprzęt do wspinaczki górskiej
  • rowery
  • sprzęt narciarski

 Portal skonfigurować można tak, by wyszukiwarka dawała użytkownikowi do wyboru m.in.:

  • miejsce, z którego może osobiście wypożyczyć daną rzecz:
  • rodzaj dostawy
  • kategorię produktu
  • datę odbioru i zwrotu

Nowoczesne portale internetowe dla podróżników

Ciekawym, choć konkurencyjnym biznesem, jest dzisiaj zainwestowanie w serwis umożliwiający łączenie osób, które wybierają się samochodem w jakieś miejsce z osobami, które chcą wygodnie, a przy tym szybko dotrzeć do tego samego miasta lub w jego pobliże. Z racji faktu, że podróżujemy coraz częściej, tworzenie portalu dla podróżników chcących skorzystać ze wspólnych przejazdów może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Użyty w takim przypadku system  umożliwia publikowanie ofert i korzystanie z okazji do tego typu podróży przez zarejestrowanie osoby, które zweryfikowały swoje konto. Po rejestracji w serwisie każdy kierowca może zamieszczać oferty przejazdów, korzystając z łatwych do wypełnienia pól, przez co czynność ta nie najmuje dużo czasu. Osoby chcące się dostać się w dane miejsce mogą przeglądać oferty w równie dogodny sposób. Specjalna wyszukiwarka pozwala wpisać, a następnie wybrać z rozwijającej się listy nazwę miasto, z którego chce się ruszyć, a następnie powtórzyć to w polu określającym miejsce docelowe. 

Świetną wiadomością jest to, że tworzenie portalu podróżniczego tej klasy pozwala stworzyć przyjazny interfejs z informacjami dotyczącymi opłaty za podróż, trasy i marki samochodu, jak również z samym kontaktowymi.

Ciekawym pomysłem jest rozszerzenie funkcjonalności serwisu o wyróżnienie najbardziej cenionych kierowców. Jak również zamieszczenie promowanych ofert przejazdów. Z jednej strony stanowi to ukłon w ich stronę, a z drugiej pozwala poszerzyć możliwości biznesowe samej firmy.

Warto przy tym wspomnieć, że budowa portali turystycznych umożliwiających oferowanie i zmawianie przejazdów, oparta jest na możliwości skorzystania z kilku metod płatności. Najczęściej spotykanymi są jednak dwie:

  • opłata jednorazowa – polecana osobom, które bardzo rzadko decydują się na tę formę transportu
  • abonament – z której chętnie skorzystają osoby często się przemieszczające

Na tworzenie internetowego portalu turystycznego ma wpływ jeszcze jedna funkcja. Jest nią zapewnienie możliwości wystawienia i skorzystania z ofert wspólnych podróży samochodem. Opcję tę warto wzbogacić o możliwość łatwej rezygnacji z zamówionego kursu.

A’propos technicznego ujęcia tematyki określającej tworzenie portalu dla branży turystycznej ukierunkowanego na obsługę użytkowników oferujących i poszukujących możliwości wspólnej podróży. Często charakteryzuje je także możliwość sortowania wyników. Programiści pracujący nad serwisem są w stanie wdrożyć funkcje pozwalającą na sortowanie wyników według:

    • ceny
    • miejsca startu
    • daty/godziny przejazdu
    • ilości rezerwowanych miejsc
    • planowanego czasu podróży

Mało tego, często wykorzystywaną funkcjonalnością jest także możliwość zaznaczenia konkretnych opcji i tym samum odfiltrowania interesujących nas wyników. Niezwykle przydatna funkcja pozwala na dopasowanie rezultatów do wymagań klienta. Przykładem może być wyszukanie samochodu posiadającego klimatyzację bądź też możliwość podróżowania z psem.

Immanentną częścią tworzenia internetowego portalu turystycznego jest zapewnienie wystawienia oceny każdemu z kierowców. Możliwość oceny podróży z danym użytkownikiem może przybrać różną formę. Dodawanie opinii zaplanować można w formie przydzielenia określonej liczby punktów, choćby w postaci popularnie wykorzystywanych gwiazdek. Opcjonalnie budowa portalu www dla branży turystycznej zapewniać może wystawianie pisemnych opinii w formie komentarzy lub krótkich postów.

Dodatkowe funkcje

Wiele firm z branży, licząc na zatrzymanie klientów na dłużej i tym samym poprawienie wyników finansowych, oferuje różne programy lojalnościowe. Użycie tej funkcji ma jednak spory wpływ na tworzenie portali dla branży turystycznej, gdyż wymaga zakodowania odpowiednich funkcji. W rezultacie portal jest w stanie samodzielnie przyznawać określone punkty na koncie użytkownika. A ten następnie może wymienić je na różne bonusy. Przykładem może być na skorzystanie z opcji VIP, dobranie dodatkowego bagażu, a nawet skorzystanie z bogatszego menu w niższej cenie.

Inne przeznaczenie portalu pozwala na możliwość wykupienia dodatkowej polisy, dzięki skonfigurowaniu odpowiednich systemów współpracujących z wybranym towarzystwem ubezpieczeniowym. Budowa portalu turystycznego przedsiębiorstwa współpracującego z firmą reasekuracyjną daje klientom łatwą szansę na zabezpieczenie na wypadek konieczności skorzystania z opieki medycznej. Podobnie jak w przypadku innych dodatkowych części systemu, tak i ta wymaga uprzedniego przygotowania kodu źródłowego portalu do obsługi takich segmentów.

Jednym z często wykorzystywanych dodatków w tego rzędu aplikacjach webowych jest umożliwienie klientom zamówienia i rezerwacji wycieczek fakultatywnych. Dzięki temu już na etapie rezerwacji podróży można dokładnie poznać plan pobytu i eksploracji interesujących atrakcji i zabytków w wybranym miejscu.

A to przecież nie wszystkie alternatywy, jakie zapewnia profesjonalne tworzenie turystycznego portalu www. Dodać do nich bowiem można zarezerwowania miejsca parkingowego na lotnisku, a także integrację z systemami wypożyczalni samochodów za granicą. Tworzy też możliwość wykupienia przed podróżą zagranicznej karty SIM pozwalającej na tańsze korzystanie z połączeń telefonicznych i telefonu w smartfonie. Omija się tym samym konieczność ponoszenia wydatków na drogie połączenia wykorzystujące roaming.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że tworzenie portali internetowych dla branży turystycznej zintegrowany może być również z systemem umożliwiającym czat na żywo z pracownikiem biura podróży, zakupienie karty podarunkowej, a także tworzyć bazę zasobów do pobrania ze wzorami samych dokumentów, faktur VAT itp.

Innym ze sposobów na prowadzenie działalności internetowej powiązanej z turystyką jest stworzenie turystycznego sklepu internetowego i oferowanie klientom wysokiej jakości artykułów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *